dinsdag 16 juni 2015

SP Hypocrisie 2



Sonja heeft een nieuwe reactie op je bericht "GEEN STEDENBAND MET TEL AVIV" achtergelaten: 

Typisch DocP om te verzwijgen dat de partij (Harry van Bommel) die de organisatie steunt, de SP, in deze SP Amsterdam, te kennen heeft gegeven: "wij zullen het voorstel voor stedenband Tel Aviv en Ramallah kritisch beoordelen, maar het niet blokkeren."

Waarom niet, vroeg ik op Twitter aan de Amsterdamse SP'er Daniel Peters. "we hebben ons nooit uitgesproken tegen een stedenband met Tel Aviv" want Meretz maakt in Tel Aviv de dienst uit, en "die zijn voor een tweestatenoplossing, voor vrede, voor homorechten etc." Dat heb ik gecheckt, en blijkt dat Meretz tegen Recht op Terugkeer voor de Palestijnen is, tegen terugtrekking naar de grenzen van 1967, en het wil enkele nederzettingen op de West Bank behouden. Toen ik dat meldde gaf Peters niet meer thuis.

Maar goed, toen Harry van Bommel vorig jaar (nota bene!) economische sancties op Gaza bepleitte hield DocP ook de kaken op elkaar. Hoewel hun website vol staat met Harry van Bommel (jubelverhalen). 



Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...