zondag 30 september 2012

De Nederlandse Commerciele Massamedia

Zie hoe gedresseerd de Nederlandse commericiele massamedia zijn.

'"GÜNTHER GRASS PROVOCEERT ISRAËL WEER"
Wanneer een dichter een voor de Nobelprijs genomineerde klokkenluider een held noemt in een gedicht, maar die held toevallig een vijand van Israël is, wordt die in de Nederlandse "kwaliteitspers" weggezet als provocateur.


"Expose and destroy provocateurs and spreaders of malicious rumors" (1941)

Ik kreeg gisterenavond het Unheimliche gevoel dat we qua nieuwsvoorziening in Nederland in een soort Chinees/DDR-regime leven. Vanmorgen realiseerde ik me weer eens dat het, wanneer het kritiek in de richting van de illegale atoommacht Israël betreft, nooit anders is geweest. Alleen de propagandatechnieken zijn verfijnd, om de mythe van onze onafhankelijke pers in stand te houden.

Ik schaam me diep voor mijn land, dat zich een democratie noemt, wanneer ik met de volgende koppen word geconfronteerd:

    Trouw: Günther Grass provoceert Israël weer in gedicht

    Volkskrant: Günther Grass provoceert Israël weer in gedicht

    Parool: Günther Grass provoceert Israël weer in gedicht

    RTL Nieuws: Grass provoceert Israël weer

    Algemeen Dagblad: Günther Grass provoceert Israël weer in gedicht

    Nu.nl: Duitse Nobelprijswinnaar provoceert Israël weer

    Nieuws.nl (Novum): Grass provoceert Israël weer

Ook schat ik met grote zekerheid in dat de jongens en meisjes van de redacties het gedicht niet eens hebben gelezen.



Het woord 'Israël' komt in het hele gedicht niet voor. Het is een ode aan Mordechai Vanunu, die Grass een held noemt, "der seinem Land zu dienen hoffte, indem er half, die Wahrheit an den Tag zu bringen.", en wiens geschiedenis hij in zijn gedicht beschrijft, waar niets aan is gelogen.

Drum: Wer ein Vorbild sucht, versuche ihm zu gleichen, entkleide, werde mündig, spreche aus, was anderswo, in Texas, Kiel, China, im Iran und in Rußlands Weite erklügelt wird und uns verborgen bleibt; nur solche Helden sind in einer Welt vonnöten, die Frieden säuselt und Vernichtung plant.

Ihm, Mordechai Vanunu, gilt mein Gruß und seinen Richtern gilt die Bitte, ihn als Gerechten zu erkennen, der seinem Land getreu blieb all die Jahre lang.

Wanneer we echter de koppen in de Israëlische kranten lezen moeten we concluderen dat onze "kwaliteitspers" roomser dan de paus is, en meer pro-Israël propaganda bedrijft dan Israël zelf.

    Ynetnews: Grass' new poem lauds Vanunu

    Jerusalem Post: Germany's Gunter Grass defends Vanunu in new poem

    Haaretz: German Nobel laureate Gunter Grass renews criticism of Israel in new poem

    Jewish Chronicle: Gunter Grass praises whistleblower Vanunu in new poem on Israel

Provocateurs

Volgens onze 'onafhankelijke' massamedia zijn o.a. de volgende personen en organisaties ook provocateurs:

EU-commissie 2003:

"De Commissie is zich bewust van de omstandigheden waarin de heer Vanunu sinds zijn veroordeling gevangen wordt gehouden en zou elke normalisatie van die omstandigheden en zijn vervroegde vrijlating zonder meer toejuichen. In dit verband is ook de Commissie van mening dat opsluiting niet meer gerechtvaardigd lijkt gezien het oorspronkelijke doel van die maatregel, namelijk beletten dat de betrokkene voor Israël gevoelige informatie in de openbaarheid brengt."

Amnesty International, Harold Pinter, Jimmy Carter, Desmond Tutu, former Israeli Minister Shulamit Aloni, Mairead Maguire, Robin Cook, Noam Chomsky, Tariq Ali, Ken Livingstone, Emma Thompson, Julie Christie, Vanessa Redgrave, Yoko Ono, Bono, Graham Greene, Yehudi Menuhin, Michael Rosen, David Gilmore, Andrew Neil, Jon Snow, John Pilger, Robert Fisk, Duncan Campbell, Victoria Brittain, Richard Norton-Taylor, en nog veel meer bekende namen.

Ten Nobel Laureates Support Mordechai Vanunu’s Appeal

Candidate for US House in Support of Vanunu, Israel’s Nuclear Whistle Blower

Glasgow University

Daniel Ellsberg

Etcetera. Zelf "provoceer" ik Israël (én Nederland) vrijwel dagelijks. Maar ja, wie ben ik - en al die andere honderdduizenden op het internet.


Twee dagen geleden 'onthulde' Netanyahu in de VN het Iraanse nucleaire gevaar. Maar geen enkele krant schreef dat Netanyahu daarmee Iran (weer) provoceerde. En ook geen 'provocateurs' worden genoemd de mensen die kritiek hebben op islam/moslims/Arabieren of er op uit zijn om hen te kwetsen en te beledigen. Want dat valt weer onder vrijheid van meningsuiting.'

http://eindpunt.blogspot.nl/2012/09/gunther-grass-provoceert-israel-weer.html

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Cartoons are hot.
Vreemd.
http://972mag.com/bibis-acme-bomb-at-unga-inspires-israeli-meme-artists/56636/

Anoniem zei

"Dag dokter"


- Dokter! Dokter! U moet mij onmiddelijk helpen!
- Er zijn nog twintig wachtenden voor u
- Daar kan ik echt niet op wachten!
- Er zit niks anders op
- Maar het is een kwestie van leven of dood!
- Dat maak ik wel uit...
- Maar dokter...
- Als u aan de beurt bent
- Dan is het te laat dokter, geloof me..
- Wat mag u dan wel schelen?
- Ik heb een mes in mijn rug, kijk maar..
- Ik zie het ja.
- Maar krijg ik dan geen voorrang?
- Nee, daar kan ik echt niet aan beginnen
- Maar dokter, ik sterf!
- Ik weet het goed gemaakt..

( Dokter trekt mes uit rug van patient en steekt het in diens oog.)

- Probeert u het eens bij de oogarts schuin tegenover.


(Kamagurka en Jules Deelder, Humo Mei 2003)

Anoniem zei

En niemand die Kurt Vonnegut vraagt hoe hij erover denkt. Als schrijver :)

Joke Mizée zei

Tuurlijk hebben ze op die redacties het gedicht in kwestie niet gelezen: ze plaatsen klakkeloos berichten van het ANP, dat sinds 2010 volledig eigendom is van Vereniging Veronica. Yoeri Albrecht zwaait daar de scepter trouwens.

Kicking Cats in the Holy Land

  Plaatsen Nieuwe posts bekijken Gesprek Sulaiman Ahmed @ShaykhSulaiman ZIONIST CHILDREN KICKING CATS 0:02 / 0:05 8:29 p.m. · 19 apr. 2024 ·...