zondag 27 mei 2012

Dwarslezing


zaterdag 26 mei 2012

Weer een brief die ik best zelf had willen schrijven...

Uitbuiters
3,4 miljard naar het noodfonds en daarna nog eens garant staan voor 35 miljard (NHD 23/5), 90 miljoen naar het Afghaanse leger: wie moet dat opbrengen?
De werkers in Nederland, wie anders? De werker, die moet betalen om bij zijn werk te komen. Die werkt met een minutenwerktabel, die geen opslag krijgt, ontslagen wordt als hij te oud wordt en bij ziekte van een neparts hoort wanneer hij weer gezond is. De werker en ook de bijstandsmoeder die hun kinderen, die maar één keer jong zijn, veel leuke dingen moeten ontzeggen wegens geldgebrek.

Om stakingen van deze werkers te voorkomen, worden de grote vakbonden versnipperd in kleine bondjes die niets met elkaar te maken hebben.


De politici hebben een goed salaris, wat zij zelf kunnen vaststellen. Onkostenvergoedingen, later erebaantjes en commissariaten. Uitbuiters zijn het.


Stem straks niet op zo'n aardige kletsmajoor, maar denk aan uw eigenbelang en aan uw kinderen. Stem niet op de 'lentekameraden'.

Tonny Aukema (Abbekerk)


Overgenomen uit het Noordhollands Dagblad van 26 mei 2012. Mocht Tonny Aukema het met deze overname niet eens zijn, dan zal ik deze brief na een verzoek daartoe meteen verwijderen! - Dwarslezer

http://dwarslezing.blogspot.com/2012/05/weer-een-brief-die-ik-best-zelf-had.html

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...