maandag 28 juni 2010

Lokjoden 13



Emil Havas zegt: 
Ik vind het woord “lokjood” haast van het gehalte van “kopvoddentaks”.
Laat ik voorop stellen dat het strafrecht gewoon moet worden toegepast, of nu een Jood een Arabier discrimineert, beschimpt, bedreigt, in elkaar slaat of wanneer een Arabier (of moslim in het algemeen, maar meestal bedoelen we hier Arabier) dat jegens een Jood doet.
Wanneer je een lokjood inzet moet je ook een lokarabier inzetten, zodat degenen die
roepen dat de Arabieren alle joden in zee willen drijven en willen afmaken ook worden aangepakt, want dat is óók antisemitisme en van een zeer kwalijk kaliber, het dient namelijk om de voortdurende misdaden door Israel jegens de Arabieren begaan toe te dekken.
Uitingen van antisemitisme zijn zozeer verweven met het conflict in het Midden-Oosten dat het eenzijdig aanpakken van antisemitisme jegens joden in de praktijk zal leiden tot eenzijdig partij kiezen voor Israel.



http://weblogs.nrc.nl/expertdiscussies/keurt-u-de-inzet-van-lokjoden-goed/#comments  

3 opmerkingen:

Sonja zei

Dat zou ik niet durven zeggen Jose. Er zijn meerdere schietverenigingen in Nederland. Iedereen mag daar lid van worden, of oproep daartoe doen.

AdR zei

Van Dobbenbitterballen, zijn die wel כשר

Vraagteken...
Ik denk dat een Marokkaanse, Turkse of Koerdische schietvereniging niet aan verdachtmakingnen zal ontkomen en dus niet bestaan in Nederland.
Is er wel behoefte aan?

Anoniem zei

Ik kan mij toch echt niet voorstellen dat een Marokkaanse vereniging kan oproepen tot het deelnemen aan schiet lessen en dan naar welk land dan ook te gaan. Misschien naar de Westelijke Sahara? Denk je niet dat de AIVD dit gelijk in de gaten zou houden en daar op zou reageren?
Dat er enorme koppen in de krant komen te staan?
Wat doet die jongeren organisatie in Israel,schieten op olifanten of ...........
Jose

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...