donderdag 8 april 2010

De Nuance van de NRC 179

En het geestige onderschrift van de NRC luidt als volgt:

Kirgizische demonstranten poseren voor de foto in het kantoor van de president in Bishkek. Foto AP

En zoals het bij dit soort gelegenheden hoort hangt het schilderij scheef, maar dit terzijde. Ik zie toch duidelijk een man met een geweer. Een demonstrant? Why not, hoewel, ik vermoed dat als deze 'demonstrant' in Amsterdam het Paleis op de Dam was binnengdrongen, hij niet onmiddellijk door de NRC als 'demonstrant' zou zijn gekwalificeerd. Ik vermoed eerder als 'terrorist.' Welke nuance zou hier achter zitten?

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...