donderdag 12 november 2009

Het NOS Journaal 9


Met zekere regelmaat wordt er naar ons huis gebeld door de Hilversumse omroepen. Meestal niet voor mij, maar voor mijn levenspartner. Ik kreeg zojuist weer een telefoontje en dat gaat dan zo:

Hallo met de NOS
Ik, meteen in provocatiemodus: De hele NOS?
Nee, Buitenland,
Bestaat die nog?
Jazeker
Waar dan?
Radio 1
Ah, ben je op zoek naar wat soudbites?
Ja, van Heikelien
Die is er niet, maar nu we elkaar toch spreken: wat is het laatstste boek dat je over je vak hebt gelezen?
Ik lees geen boeken.
Nooit?
Eh, ik heb All the President's Men gelezen.
Maar dat gaat niet echt over ons vak.
Nee, daar heeft u gelijk in. Ja, ik weet het niet. Ik lees nooit boeken, dus ook niet over de journalistiek.
Mooi zo, hoe oud ben je?
24
Hoe lang bij de NOS?
Halfjaartje.
Welke plaats op de apenrots?
Het gaat lekker...

De journalistiek anno 2009.

2 opmerkingen:

Sonja zei

"provocatiemodus" Hahahaha, je lijkt mij wel!

Anoniem zei

De resultaten van wat het journaal moet heten zijn er ook na, poppekastgehalte, krijg je in ieder geval scholing in op de basisschool.

anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...