maandag 23 februari 2009

De Propaganda van Ron Edelheit 4

Dit verklaarde volgens Het Parool de Israelische propagandist van de Israelische strijdkrachten Ron Edelheit: ''Wanneer alle hotels zo reageerden, zou me het democratische recht worden ontzegd mijn visie te geven.''
Zie:
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/180541/2009/02/23/Opstootje-bij-lezing-reservist-uit-Israel.


'Beste Ron Edelheit,

Van jou en van andere extremistische zionisten hoor ik geen enkel protest wanneer mijn collega's geweerd worden in Gaza zodra Israel daar oorlogsmisdaden begaat. Ik verklaar dat vanwege het volgende: veel van je medepropagandisten zijn net als jij tegen de vestiging van een Palestijnse staat. Het is jullie 'democratisch recht' om daartegen te zijn, maar het is niet jullie 'democratisch recht' om de Israelische terreur in een ander land te komen propageren. Mensen zoals jij, die terreur goedpraten, zijn welkom in Israel zolang ze joods zijn, maar ze zijn niet welkom in een democratische stad als Amsterdam. En ik juich dat toe. Racisme en terreur horen hier niet thuis. Je mag ongestoord je propaganda in Israel bedrijven, maar niet hier. Daar zul je je bij moeten neerleggen Ron. Nederland is een democratisch land. Vandaar ook dat ik mijn joodse landgenoten, die de Israelische terreur steunen, oproep daarmee te stoppen. Ik ga er vanuit dat zij niet zo behandeld willen worden als de Palestijnen in en door 'de 'joodse staat' worden geterroriseerd.'

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste R. onEdelheit,

Je mag blij zijn dat er hier slechts schoenen naar je gegooid werden...

De Palestijnen die jij terroriseert krijgen heel andere zaken naar zich toe of over zich heen...

Sonja zei

Visie, mening, pffff... Ik hoorde Edelheit vanmorgen op de radio reageren, het zou nu om een bijeenkomst van "een clubje vrienden" gaan. Hij herhaalde 3 of 4 keer dat het ging om een bijeenkomst met zijn "vrienden".

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...