zaterdag 21 februari 2009

De Israelische Oorlogsmisdaden 66

De Pro-Israel lobby laat weten: 'Ron Edelheit, woordvoerder IDF, spreekt voor jullie.
Ron Edelheit was tijdens Operation Cast Lead samen met andere woordvoerders van het iDF in Sderot om van daaruit interviews te geven aan de internationale pers.
Ron Edelheit spreekt vloeiend Nederlands. Het is een unieke gelegenheid voor iedereen om vragen te stellen over Operation Cast Lead en de nasleep.

Prijs jongeren: 5 euro aan de deur, incl drankje.
Aanmelden: aanmelden@ijar.nl
http://www.ijar.nl/agenda_detail.php?id=169'

Naar aanleiding hiervan kreeg ik dit bericht:

'Hoi mensen,

Zie bericht hieronder. Dit is de man die in Eén Vandaag in beeld was (jawel, met Femke en mij) en als woordvoerder van het Israelische leger oorlogsmisdaden goedpraat.
Als je dit op tijd leest en even tijd hebt: bel naar het genoemde hotel.
Heb ik net ook gedaan. Werd uitermate serieus op gereageerd - en geschokt, die beste mensen weten natuurlijk ook van niets,
en ik word zometeen teruggebeld.

Meta

Kom direct in actie! Schrijf de directie van 'The College Hotel' : Geen Israelische oorlogspropaganda in uw hotel!!

Ik stuurde jullie gisteren een bericht door over een protest a.s. zondagavond in Amsterdam tegen de komst van de Israelische legerwoordvoerder. Vanavond zat ik mij opnieuw boos te maken en ik bedacht me dat we massaal het Hotel waar de lezing plaats vindt, kunnen verzoeken om geen podium te bieden aan de Israelische oorlogspropaganda.


Schrijf een email, stuur een fax of bel naar The College Hotel in Amsterdam met de volgende mededeling: 'U haalt iemand in huis die oorlogsmisdaden wil goedpraten, dat gaat u slechte publiciteit opleveren!'

Vraag de directie van het hotel of zij zich realiseert dat zij een bijeenkomst huisvesten van een man die oorlogsmisdaden goedpraat en mogelijke toekomstige misdaden gaat aankondigen.

Hoe meer berichten het hotel krijgt hoe beter! Misschien dat ze het wel zullen afgelasten. Het kost je maar een paar minuten tijd! Maak je eigen tekst of gebruik onderstaand voorbeeld dat je kunt knippen en plakken in een email bericht.

Gewoon even mailen, bellen of faxen naar:

Tel. 31 (0) 20 571 15 11 Fax. 31 (0) 20 571 15 12 Email. thecollegehotel@franklynhotels.com

***

Betreft: Protest tegen Israelische oorlogspropaganda

Geachte directie van 'The College Hotel',

Tot mijn grote verbazing en schok vernam ik dat uw hotel een bijeenkomst zal huisvesten van Ron Edelheit, woordvoerder van het Israelische bezettingsleger, een man die oorlogsmisdaden goedpraat en mogelijke toekomstige misdaden gaat aankondigen.

Gerespecteerde mensenrechtenorganisaties als Amnesty International en Human Rights Watch hebben de Israelische oorlogsmisdaden aangetoond en afgekeurd en ook de VN beschuldigt Israel van oorlogsmisdaden tegen de bevolking van Gaza.

Als gerespecteerd hotel dat middenin de maatschappij staat, kunt u met goed fatsoen deze bijeenkomst niet door laten gaan. U zult zich de woede op de hals halen van veel mensen die hun onvrede en boosheid zullen komen laten horen als de lezing in uw hotel doorgaat.

Ik verzoek u geen podium te bieden aan deze propagandabijeenkomst voor Israel en het Israelische leger.

De publiciteit die deze bijeenkomst en het protest daartegen zal krijgen, kan het hotel toekomstige klanten gaan kosten.'



1 opmerking:

Anoniem zei

Een vandaag? Waarbij de journalist Boef werkt/werkte?, die in de jury zat met o.a. Durlacher en Naftaniel om de scripties over Israel te beoordelen van de studenten van de UVA en Erasmus Universiteit van Rotterdam?
Stan, zie vraag bij cidi propaganda 11?
Hoe zit dat nou?

Groet,
Anzi

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...