maandag 23 juni 2008

Geert Wilders 6

Enige tijd geleden schreef ik dat die Wilders moet uitkijken en ja hoor, ook deze malle kerel loopt nu aan tegen wat wijlen Joop den Uyl noemde "de smalle marges van de democratie", waarmee deze sociaal democraat bedoelde dat men het kapitaal nooit tegen de haren in moet strijken. De democratie is mooi en goed, maar uiteindelijk bepalen de economische en financiele machten hoe het land bestuurd wordt. De belangen van het kapitaal mogen nooit geschaad worden. De slijpsteen voor de geest meldt:

"Bedrijven nemen afstand van Wilders
Gepubliceerd: 23 juni 2008 12:00 Gewijzigd: 23 juni 2008 13:42
Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 23 juni. Nederlandse bedrijven geven toe aan de druk van een dreigende boycot van hun producten in Jordanië.
Vleeswarenfabrikant Zwanenberg en distributeurs van zuivelbedrijf Friesland Foods plaatsten advertenties in Arabische kranten, waarin zij afstand nemen van de film Fitna van Geert Wilders.
In Jordanië is al maanden een campagne gaande die oproept tot een boycot van Nederlandse en Deense producten, om Fitna en de spotprenten over de profeet Mohammed die in Deense dagbladen verschenen. Op de poster die de Messenger of Allah unites us-campagne verspreidt, staan merknamen van bedrijven die de organisatie wil boycotten, onder meer KLM, Philips en het Deense Lego."

Lees verder: http://www.nrc.nl/economie/article1139842.ece/Bedrijven_nemen_afstand_van_Wilders

Als ik directeur was van een of ander bedrijf zou ik me onmiddellijk distantieren van Wilders. Dat is geenszins moeilijk, want de man is gek en gevaarlijk. Als deze politicus nu echt iets wezenlijks zou verdedigen, dan zou ik hem steunen, maar hij is alleen een provocateur, die de rancune mobiliseert en we weten allemaal uit de geschiedenis waar dit tenslotte toe leidt.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...