maandag 12 mei 2008

De Israelische Terreur 364


Soms blijkt de onnozelheid van de buitenlandredactie van de Volkskrant schrikbarend te zijn. En nu heb ik het niet over de pro-Israel propagandist Paul Brill, maar over de koppenmaker van de Volkskrant en de Israel-correspondent Alex Burghoorn, die vriendediensten heeft verricht voor de - volgens Haaretz - "pro-zionistische lobbygroep" het CIDI. De kop is deze: "Getuige vreest wraak Olmert." Maar wanneer u het artikel leest, blijkt het niet om "wraak" te gaan maar om de angst voor een moordaanslag op een getuige voordat hij tegen Olmert kan getuigen, en dat is weer iets heel anders. Nu onze Alex, hij schrijft: "De belangrijkste aanleiding voor de haast is dat Talansky (de getuige svh) tegen een politie-agent heeft gezegd te vrezen dat Olmert iemand op hem af kan sturen 'om hem kwaad te doen' heeft openbaar aanklager Moshe Lador vrijdag in de rechtbank gezegd." En omdat de openbaar aanklager in tegenstelling tot Alex weet waarover hij het heeft, nam hij meteen stappen. Moshe kent de situatie, weet hoe de Israelische mafia al jarenlang verweven is met de Israelische politiek. Het is niet verwonderlijk dat het stelen van steeds meer Palestijns land enthousiast wordt toegejuicht door de vastgoed- en bouwmafia van het ''beloofde land." En dat is maar 1 voorbeeld. Maar dat weet Alex Burghoorn allemaal niet, of wil hij niet weten, in elk geval brengt hij zijn lezers op een dwaalspoor, want hij kwalificeert de waarschuwing van de getuige als een "opmerkelijke uitspraak." Ook hieruit blijkt dat de Volkskrant-correspondent volstrekt niet weet wie er echt de macht heeft en hoe het land werkelijk gerund wordt. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij er naar toe is gestuurd, hoe onnozeler des te beter voor de pro-Israel propagandisten van het CIDI die Alex graag uitnodigen om hun Nederlandse gasten eens goed te informeren over de situatie in de "joodse natie." Burghoorn, wordt wakker, je bent omgeven door terroristen en andere mafiosi, ga eens, net als ik, met een aantal joods-Israeli's hierover praten. Ik raad je als eerste Nurit Peled aan. Lees hieronder wat zij in Amsterdam heeft verteld, dan weet je wat jij niet weet, of dat wij nu weten wat jij allemaal verzwijgt. In beide gevallen zou ik je als hoofdredacteur vanwege verregaande incompententie voortaan op de voetbalverslaggeving zetten. Laat dit correspondentenwerk aan professionals over. Enfin, je weet nu dat de politie en het openbaar ministerie van het land serieus rekening houden met de mogelijkheid van een aanslag georganiseerd door de premier van het land. Misschien is dit voor jou stof om over na te denken, Israel is allang moreel failliet, besef dat nu toch eens. Als ik jou was zou ik je vrienden bij het CIDI eens om een verklaring hiervoor vragen. Die weten het zeker, al was het maar omdat een bestuurslid van deze betaalde propagandainstelling meewerkt aan de illegale bouw van de Apartheidsmuur daar, terwijl de directeur Ronny Naftaniel weigert hiertegen stappen te ondernemen. Zodra het om Israel gaat, respecteert hij het recht niet meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Eeb kennis stuurde mij het Ha'aretz interview met Van Agt toe, onder de kop 'The Dutch Jimmy Carter'.
Daarin vond ik ook de link naar de Dries van Agt website, helaas is het daar niet mogelijk Van Agt iets te berichten.
Omdat Uw link daar staat kunt U misschien Van Agt wel iets schrijven.
In het artikel staat dat 'Van Agt een die respect heeft voor joden', of iets dergelijks.
Ik begrijp dat niet.
Zestig jaar joodse terreur in Palestine, daarenboven de vernietigingen van Irak en Afghanistan die op het conto van de VS joodse neocons staan, heeft bij mij elke achting voor joden doen omslaan in diepe verachting.
Zoals Van Agt zelf ooit eens in Buitenhof zei, 'we kunnen niet alle joden over één kam scheren', en dat is natuurlijk zo.
Mensen als Finkelstein, Pappe, Gilad Atzmon en Elias Davidsson bestaan.
Met de laatste ben ik het volledig eens: 'elke jood die niet z'n stem verheft tegen Israel is medeplichtig'.

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...