donderdag 13 maart 2008

Maarten Schinkel van de NRC 7


Sonja mailde me dit:
'Een jaar geleden schreef ik: Cheney's aandelen met 3281% gestegen De aandelen van vice-president Dick Cheney in het oliebedrijf Halliburton, zijn voormalige werkgever, blijken in een jaar met meer dan 3000% gestegen. De grootste opdrachtgever voor Halliburton is de Amerikaanse regering. (bron) Hoe ken dat nou?
12:11 PM '
Ik heb Sonja's vraag onmiddellijk doorgestuurd naar mijn financieel adviseur en nieuwe vriend Maarten Schinkel van de slijpsteen voor de geest. Ik verwacht binnen afzienbare tijd antwoord en dat zal niet mals zijn, als ik afga op Maarten's typering van het postmoderne kapitalisme als een piramidefonds. 'Toen het systeem vervolgens instortte raakte Albanië in een diepe crisis. De bevolking had hardhandig kennis gemaakt met een systeem dat het niet begreep. In zekere zin geldt dat op dit moment ook voor de westerse burger, die geen idee heeft van zijn eigen financiële systeem.'

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...