dinsdag 18 december 2007

Geert Wilders 2


Herman stuurde me dit bericht:

'yelamdenu
Onvoorstelbaar cynisme
December 17, 2007
Volgens dit stukje in Trouw heeft de NOS Geert Wilders tot "politicus van het jaar" verheven, omdat hij het "publieke debat domineerde".
Lees ik dit nu goed?
Eerst laat de NOS zich door het minste of geringste geblaat van G. Wilders meeslepen en gunt het heerschap talloze minuten kostbare zendtijd; en vervolgens krijgt hij een compliment voor het feit dat de media te lamlendig zijn om deze fascist, die voor oorlog, geweld, discriminatie, marteling, het uithollen van de rechtsstaat, het vernietiging van hele samenlevingen (Irak, Iran, Palestijnse gebieden) is, te ontmaskeren?'

Zie: http://yelamdenu.blogsome.com/2007/12/17/onvoorstelbaar-cynisme/

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb ik toch te snel getypt gisteravond.
"De vernietiging", bedoel ik.

Elders las ik dat ik Wilders geen fascist mocht noemen!

Het woord fascisme is blijkbaar ook al een taboe. Militarisme, het uitsluiten van bevolkingsgroepen, agressief taalgebruik, verdachtmakingen op grond van hypothetische "dubbele loyaliteiten", het goedpraten van marteling en andere schendingen van de mensenrechten, nationalistisch geblaat, minachting voor democratische instellingen als zodanig...?

Kan iemand mij vertellen wanneer ik G. Wilders dan wél een fascist mag noemen?

Onder de dekmantel van filosemitisme krijgt een populist veel gedaan, da's waar. Als je "voor Israël" bent, kunt je haast geen fascist meer zijn.. toch?

Vrije-wereldburger zei

Zo wordt ook het even fascistoïde blaadje Opinio voor het spraakmakendste weekblad uitgemaakt in De Pers vandaag.
Strange days have found us...

Elders wordt al besproken hoe de komende Grote Depressie genoemd moet gaan worden, in Nederland heeft men andere zorgen.

Anoniem zei

kaasstolpjournalistiek ;)

stan zei

en moet je nagaan wat voor publiek de nos trekt. hier is sprake van de self fulfilling prophecy. je maakt programma's voor de allergrootste gemene deler en later zeg je: zie je wel: dit is wat de mensen willen. ondertussen kijken ontwikkelde mensen niet langer meer. en dus bewijst de stelling zichzelf.
stan