dinsdag 12 juni 2007

Radio 6


Ik luister graag naar radio 6, schitterende wereldmuziek.
Vanmiddag luisterde ik naar:
'Afrikaanse snaren uit Groningen
dinsdag, 12 juni 2007 /
door Elisabeth van Scherpenzeel /
Uit blikken en remkabels bouwde hij zijn eerste gitaar. Inmiddels heeft Zoumana Diarra met Afrikaanse sterren als Salif Keita en Angelique Kodjo gespeeld en treed hij al jaren in Nederland op met Eric Vaarzon Morel, Harry Sacksioni en andere gitaargrootheden.
Vanmiddag is hij bij ons de studio te gast en zal typische Afrikaanse instrumenten laten horen als de kora, de n’goni en de balafoon.'
Uit dankbaarheid stuurde ik dit emailtje:
juni 12th, 2007 at 15:06
schitterende koramuziek
leuk interview
dank jullie.
stan'
En ik kreeg onmiddellijk het volgende te zien: 'Je reactie moet nog worden goedgekeurd.' Daarom stuurde ik deze email:
Je reactie moet nog worden goedgekeurd.
juni 12th, 2007 at 15:08
mijn reactie goedgekeurd?
door wie?
door god?
de censuur?
his masters voice?
dit is een muziekzender, jongens en meisjes.
in godsnaam, laat alle kanalen open, net als vroeger.
stan
'In Mr. Chase's world, everyone's a gangster as long as he can find a gang. Those who don't are free-lancers.'
In Mr. Chase's world? Welnee, wij allemaal leven in die wereld, want over moet je reactie nog worden goedgekeurd. Zeker als men een free-lancer is. Een van die freelancers is Zoumana. Hier kunt u naar hem luisteren of muziek van hem zoeken: http://www.zoudiarra.com/

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...