zaterdag 9 juni 2007

De G8 (3)




De website Grenswetenschap bericht:
'Enfin, na de moord op Fortuyn is de term extreem links beeldvormend genoeg om afkeer op te roepen bij de massa. Maar weinig media besteedden aandacht aan het waarom van de demonstratie. Logisch natuurlijk, want diezelfde media profiteren van de G8 (wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.) Nee, ik was niet in Rostock om de protestmanifestatie bij te wonen, maar mijn sympathie ging en gaat geheel uit naar diegenen die dat wel deden. Maakt mij dat extreem links?
Ik ben ook geen vriend van de Russische president Poetin maar zijn dreiging om de raketten weer op Europa te richten als Amerika doorgaat met haar plannen om een raketschilden in Tsjechië en Polen te bouwen zie ik als een gunstige ontwikkeling. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander van wat voor wapentuig in welke achtertuin dan ook, maar om Amerika zonder slag of stoot haar gang te laten gaan lijkt me ook niet gezond. En Poetin weet dat, als er al iemand is die Amerika van zijn plannen kan afhouden, het Europa zelf is. Door Russische raketten op Europa te richten zal de druk vanuit Europa op Amerika toenemen om af te zien van het raketschild.
Het raketschild moet overigens dienen om raketten van 'schurkenstaten' zoals Iran en Noord Korea te onderscheppen. Ik weet niet hoe het met u zit maar persoonlijk geloof ik er geen snars van dat een Noord Korea of Iran van plan is om raketten op of over Europa te schieten. Natuurlijk behoren de machthebbers van de schurkenstaten (net zoals de machthebbers van vriendenstaten) tot potentiële psychopaten maar er is een verschil. Daar waar schurkenstaten vooral hun autonomie willen bewaren willen de vriendenstaten zoals Amerika en in het kielzog Europa een al dan niet economische werelddominantie. En tja, Bush zei eens; Wie niet voor ons is is tegen ons' en ik ben tegen alle Amerikaanse interventies, en dus potentieel terrorist.'

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...