vrijdag 3 maart 2006

Nederland Tegen Terrorisme?

Ik heb vanmiddag voor het eerst van mijn leven anoniem gebeld met het nummer 0800-7000, en dat op verzoek van de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding die een kleine brochure vol grote dikke letters in mijn brievenbus heeft laten stoppen. Daarin werd mij geadviseerd om misdaden ogenbikkelijk aan te geven. Ik heb als plichtsgetrouw burger subiet de naam doorgegeven van de man die helemaal rechts op de foto door een kalkoen wordt bepikt. Deze man roept op tot het plegen van terrorisme zoals in mijn weblog omonstotelijk wordt aangetoond. De mevrouw aan de lijn vroeg of het een grap was. Ik antwoordde haar dat dit volstrekt geen grap was. Immers in de brochure staat: 'Terrorisme: het plegen van zwaar geweld met als doel politieke of gosdienstige standpunten aan anderen op te leggen.' Welnu, als er 1 figuur op aarde is die dit doet, dan is het wel die man rechts op de foto. Overigens lijkt de definitie in die lullige Nederlandse brochure verdacht veel op de definitie uit het Amerikaanse Leger Handboek, waarbij terrorisme omschreven wordt als ‘het bewust geplande gebruik van geweld of dreiging van geweld om doelen te bereiken die politiek, religieus, of ideologisch van aard zijn.’ Zie: http://home.planet.nl/~houck006/filosofie2.html Ondanks mijn oprechte klacht werd ik door de telefoniste afgewimpeld waardoor ik nu weet dat er helemaal niets wordt gedaan tegen het terrorisme. En het enige dat ik kan is via mijn weblog ervoor waarschuwen. Enfin, u hoeft dat nummer dus niet te bellen, want het is allemaal nonsense.

1 opmerking:

Anoniem zei

Brilliant! In de hoop dat er nog veel dezelfde telefoontjes zullen volgen,

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...