dinsdag 7 maart 2006

Gestemd!

Ik heb gestemd. Op een stemmachine. Wie controleert of die stemmen ook daadwerkelijk geteld worden, kon niemand mij vertellen. In de Verenigde Staten heeft de fabrikant van de stemmachines grote bedragen in het herverkiezingsfonds van Bush gestort. Het sterke vermoeden bestaat dat onder andere in Ohio geknoeid is met dat electronisch stemmen. Kijken wie in Nederland aandacht gaat besteden aan die machines.
Na gestemd te hebben werd ik vriendelijk uitgewuifd door de stemcontroleurs van De Brakke Grond. Leuke mensen, vriendelijk, voorkomend, blij dat ik kwam stemmen en gaarne bereid mij te vertellen op wie ik moest stemmen, toen ik daar om vroeg. Wat wil de parlementaire democratie nog meer. Nu maar hopen dat wethouder Aboutaleb, (helaas van de PVDA) fors gaat winnen en Hansje Kalt (die vertrekt) van Amsterdam Anders/De Groenen.

Geen opmerkingen:

Peter Flik en Chuck Berry-Promised Land

mijn unieke collega Peter Flik, die de vrijzinnig protestantse radio omroep de VPRO maakte is niet meer. ik koester duizenden herinneringen ...